De uitdaging is om bedrijven te motieveren beter met water om te gaan, minder verbruik / hergebruik en meer.
Als een berdijf water hergebruikt, zelf filtert of minder gebruikt voor een bepaalde tijd dan kunnen ze een certificaat verkrijgen. (met meer rankingen als ze dit voor 5 en 10 jaar etc doen) Tegenwoording zijn bedrijven heel erg op het cradle to cradle en duurzaamheid. ze verkrijgen er certificaten voor die hun bedrijf beter laat uit springen op de markt. hoe meer certificaten hoe beter imago het bedrijf heeft. Dit is hoe het idee tot stand is gekomen. Stel een bedrijf heeft een eigen filtersysteem voor water en gebruikt daardoor 20% minder water van de staat dan van te voren dan word dit bedrijf beloont met een certificaat en andere voordelen. (zoals kosten vermindering door gebruik van minder water ). ze moeten wel gemotiveerd blijven door ook andere voordelen. deze moeten nog wel onderzocht worden. in plaats van alleen een naam is het een motiverende lidmaatschap waar bedrijven zich aan houden. er worden conferenties georganiseerd en nieuwe ideeen opgebracht om hun bedrijf te ontwikkelen. als deze bedrijven ook bij elkaar komen dan motiveren zij elkaar ook weer in deze trend. dit is geen acuut plan. het kan een paar jaar duren tot het aanteekt. maar het zal zeker heel groot kunnen worden.
Landbouw, Openbare ruimtes, Industrie
NL water circulariteit